Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody

Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

SIMA: Nowe modele przyczep i Modulo Advantage

01.03.2019

Drukuj

SIMA: Nowe modele przyczep i Modulo Advantage

Artykuł dostępny

W pędzącym do przodu rolnictwie technika nie może pozostać w tyle, dlatego producenci cały czas dostosowują ofertę sprzętu. Zmiany nie ominęły nawet prostych z pozoru przyczep. Objętość przewożonych ładunków nieustannie rośnie, wydłużają się trasy przewozów i pokonuje się je z większą niż wcześniej prędkością – nie rzadko 50 km/h. W związku z tym przyczepy Wago zostały ostatnio przeprojektowane i do oferty trafiły w sumie cztery nowe modele o długości od 10 do 12 m i ładowności od 15 do 20 ton.

r e k l a m a

Firmie zależało, aby zachować oryginalny kształt tych maszyn przy jednoczesnym udoskonaleniu istniejącego sprzętu. Zmiany mają na celu zapewnić rolnikowi bezpieczną, komfortową i łatwą obsługę, co jest konieczne, aby maszyna był opłacalna w dłuższej perspektywie. Aby to osiągnąć, wprowadzono następujące usprawnienia.

1. Podłoga została obniżona o ok. 25 cm i ma teraz 1,10 m wysokości. Takie zasadnicze obniżenie daje przyczepie Wago możliwość załadowania większej ilości słomy. W konstrukcji konieczne jednak było wbudowanie obrotnicy w ramę (wcześniej znajdowała się ona pod ramą), zastosować koła o mniejszej średnicy (rozmiar 435/50R19.5 DM27). Obrotnica ma zasięg 360°, co znacznie poprawia możliwości skrętu zestawu.

Polecany artykuł

Nowe żółto-szare ładowarki New Holland

2. Drugie usprawnienie dotyczy sztywności przyczepy. Nowa generacja Wago korzysta teraz z pełnego wzmocnienia konstrukcji. W tym celu w przyczepie zmieniono ramę - poprzednio była ona typu IPN, a teraz jest to model rurowy ze specjalnej stali, podobny jak w wywrotkach. Wago jest obecnie o wiele sztywniejsza i mimo że jest mniej podatna na skręcenia, to zachowuje elastyczność konieczną do wytrzymania naprężeń wynikających z ukształtowania terenu i obciążenia.

3. Joskin zmodernizował również system drabinek oporowych. Wcześniej do wyboru była prosta (bele prostopadłościenne) lub zaokrąglona (bele okrągłe). Obie możliwości zostały teraz połączone, w ramach uniwersalnego modelu wyposażonego w 2 regulowane kołnierze, jeden jest umieszczony u podstawy drabinki, a drugi na środku, co umożliwia nachylenie odpowiednich części drabinek, tak by lepiej wpasować bele zależnie od ich kształtu. Po ustawieniu w pozycji prostej, drabinka ma wysokość 1750 mm, a w pozycji nachylonej 990 mm.

Nowa przyczepa zachowuje całkowitą szerokość zewnętrzną 2,5 m i jest wyposażona na po obu bokach w rant o szerokości 4 cm. Zapewnia on nie tylko większą sztywność, ale głównie stabilizuje ładunek, np palety. Przyczepa jest nadal wyposażona w 2 bębny do mocowania
i napinania pasów transportowych


Beczka z aplikatorem dla mniejszych
W trakcie paryskiej wystawy Joskin zaprezentował również zestaw wozu asenizacyjnego z aplikatorem o nazwie Modulo Advantage. Głównym celem tej koncepcji jest zaproponowanie prostej maszyny, dostosowanej do średnich gospodarstw i do ciągników o mocy ok.110 KM. Zestaw tworzy beczka Modulo o pojemności ok. 11 000 l, przy której w standardzie zamontowana jest rampa Pendislide Basic 7,5 m. Rampa w wersji Basic to jedna z ostatnich nowości producenta. Rampa ma automat pilotujący i rozdzielacz Scalper. Jest też wyposażona w wytrzymałe na zużycie płozy z etalonu, które wywierają stały nacisk na podłoże dzięki systemowi listew na sprężynach. Rozgarniając rośliny, płozy gwarantują precyzyjne dostarczenie składników odżywczych jak najbliżej korzeni, bez ochlapywania liści i zanieczyszczania paszy. Wóz ma jedną oś z oponami Alliance 800/65R32 o nośności 9900 kg na koło przy 40 km/godz. Nowy zestaw, w razie potrzeby, można doposażyć w ramię pompujące.

Jednym ze sposobów redukcji kosztów produkcji serii Modulo Advantage, na jakie zdecydował się producent, jest W efekcie model Modulo Advantage będzie składany na linii montażowej przygotowanej specjalnie pod niego, w identycznych seriach - pierwsze wozy trafią do rolników w lipcu 2019 r. Jak zaznacza firma, produkcja tego modelu w dużej ilości umożliwia zakup surowców w korzystniejszej cenie, bardziej efektywne wykorzystanie siły roboczej i większą wydajność zautomatyzowanych maszyn produkcyjnych. W efekcie w cenniku wewnętrznym Joskin będzie proponował Modulo Advantage (beczka + aplikator) za 35 000 euro netto.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Opolskie i Śląskie: Najpierw susza, potem ulewy i podtopienia

Czytaj

Galeria zdjęć

Obniżenie podłogi, zwiększenie nośności, ogólne wzmocnienie konstrukcji oraz nowy system drabinek oporowych to niektóre elementy modernizacji platform do bel Wago.
Wzmocniona konstrukcja platformy Joskin Wago.
W konstrukcji konieczne jednak było wbudowanie obrotnicy w ramę (wcześniej znajdowała się ona pod ramą), zastosować koła o mniejszej średnicy (rozmiar 435/50R19.5 DM27).
W konstrukcji konieczne jednak było wbudowanie obrotnicy w ramę (wcześniej znajdowała się ona pod ramą), zastosować koła o mniejszej średnicy (rozmiar 435/50R19.5 DM27).
W nowych platformach Wago Joskin zmodernizował również system drabinek oporowych.
Uniwersalny model drabinek wyposażono w 2 regulowane kołnierze, jeden jest umieszczony u podstawy drabinki, a drugi na środku, co umożliwia nachylenie odpowiednich części drabinek, tak by lepiej wpasować bele zależnie od ich kształtu.
Podłoga została obniżona o ok. 25 cm i ma teraz 1,10 m wysokości. Takie zasadnicze obniżenie daje przyczepie Wago możliwość załadowania większej ilości słomy.
Nowa przyczepa zachowuje całkowitą szerokość zewnętrzną 2,5 m i jest wyposażona na po obu bokach w rant o szerokości 4 cm.
Wóz Modulo Advantage na stoisku firmy Joskin w czasie targów SIMA w Paryżu
Rampa ma automat pilotujący i rozdzielacz Scalper.
Rampa ma automat pilotujący i rozdzielacz Scalper.
Złącza zasilajace rampę Pendislide Basic.
Sterownik wozu asenizacyjnego Modulo Advantage – nowości targów SIMA w Paryżu,
Głównym celem tej koncepcji jest zaproponowanie prostej maszyny, dostosowanej do średnich gospodarstw i do ciągników o mocy ok.110 KM.

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii