Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Strona główna>Artykuły>Technika>Maszyny rolnicze>

SIMA: Nowe modele przyczep i Modulo Advantage

Obrazek

Obniżenie podłogi, zwiększenie nośności, ogólne wzmocnienie konstrukcji oraz nowy system drabinek oporowych to niektóre elementy modernizacji platform do bel Wago. Ciekawostką dla mniejszych gospodarstw zaprezentowaną w tym tygodniu w Paryżu jest specjalna wersja beczki Modulo Advantage.

Jan Beba1 marca 2019, 07:29
W pędzącym do przodu rolnictwie technika nie może pozostać w tyle, dlatego producenci cały czas dostosowują ofertę sprzętu. Zmiany nie ominęły nawet prostych z pozoru przyczep. Objętość przewożonych ładunków nieustannie rośnie, wydłużają się trasy przewozów i pokonuje się je z większą niż wcześniej prędkością – nie rzadko 50 km/h. W związku z tym przyczepy Wago zostały ostatnio przeprojektowane i do oferty trafiły w sumie cztery nowe modele o długości od 10 do 12 m i ładowności od 15 do 20 ton.

Firmie zależało, aby zachować oryginalny kształt tych maszyn przy jednoczesnym udoskonaleniu istniejącego sprzętu. Zmiany mają na celu zapewnić rolnikowi bezpieczną, komfortową i łatwą obsługę, co jest konieczne, aby maszyna był opłacalna w dłuższej perspektywie. Aby to osiągnąć, wprowadzono następujące usprawnienia.

1. Podłoga została obniżona o ok. 25 cm i ma teraz 1,10 m wysokości. Takie zasadnicze obniżenie daje przyczepie Wago możliwość załadowania większej ilości słomy. W konstrukcji konieczne jednak było wbudowanie obrotnicy w ramę (wcześniej znajdowała się ona pod ramą), zastosować koła o mniejszej średnicy (rozmiar 435/50R19.5 DM27). Obrotnica ma zasięg 360°, co znacznie poprawia możliwości skrętu zestawu.

2. Drugie usprawnienie dotyczy sztywności przyczepy. Nowa generacja Wago korzysta teraz z pełnego wzmocnienia konstrukcji. W tym celu w przyczepie zmieniono ramę - poprzednio była ona typu IPN, a teraz jest to model rurowy ze specjalnej stali, podobny jak w wywrotkach. Wago jest obecnie o wiele sztywniejsza i mimo że jest mniej podatna na skręcenia, to zachowuje elastyczność konieczną do wytrzymania naprężeń wynikających z ukształtowania terenu i obciążenia.

3. Joskin zmodernizował również system drabinek oporowych. Wcześniej do wyboru była prosta (bele prostopadłościenne) lub zaokrąglona (bele okrągłe). Obie możliwości zostały teraz połączone, w ramach uniwersalnego modelu wyposażonego w 2 regulowane kołnierze, jeden jest umieszczony u podstawy drabinki, a drugi na środku, co umożliwia nachylenie odpowiednich części drabinek, tak by lepiej wpasować bele zależnie od ich kształtu. Po ustawieniu w pozycji prostej, drabinka ma wysokość 1750 mm, a w pozycji nachylonej 990 mm.

Nowa przyczepa zachowuje całkowitą szerokość zewnętrzną 2,5 m i jest wyposażona na po obu bokach w rant o szerokości 4 cm. Zapewnia on nie tylko większą sztywność, ale głównie stabilizuje ładunek, np palety. Przyczepa jest nadal wyposażona w 2 bębny do mocowania
i napinania pasów transportowych


Beczka z aplikatorem dla mniejszych
W trakcie paryskiej wystawy Joskin zaprezentował również zestaw wozu asenizacyjnego z aplikatorem o nazwie Modulo Advantage. Głównym celem tej koncepcji jest zaproponowanie prostej maszyny, dostosowanej do średnich gospodarstw i do ciągników o mocy ok.110 KM. Zestaw tworzy beczka Modulo o pojemności ok. 11 000 l, przy której w standardzie zamontowana jest rampa Pendislide Basic 7,5 m. Rampa w wersji Basic to jedna z ostatnich nowości producenta. Rampa ma automat pilotujący i rozdzielacz Scalper. Jest też wyposażona w wytrzymałe na zużycie płozy z etalonu, które wywierają stały nacisk na podłoże dzięki systemowi listew na sprężynach. Rozgarniając rośliny, płozy gwarantują precyzyjne dostarczenie składników odżywczych jak najbliżej korzeni, bez ochlapywania liści i zanieczyszczania paszy. Wóz ma jedną oś z oponami Alliance 800/65R32 o nośności 9900 kg na koło przy 40 km/godz. Nowy zestaw, w razie potrzeby, można doposażyć w ramię pompujące.



1 z 14
Obniżenie podłogi, zwiększenie nośności, ogólne wzmocnienie konstrukcji oraz nowy system drabinek oporowych to niektóre elementy modernizacji platform do bel Wago.

Obniżenie podłogi, zwiększenie nośności, ogólne wzmocnienie konstrukcji oraz nowy system drabinek oporowych to niektóre elementy modernizacji platform do bel Wago.

2 z 14
Wzmocniona konstrukcja platformy Joskin Wago.

Wzmocniona konstrukcja platformy Joskin Wago.

3 z 14
W konstrukcji konieczne jednak było wbudowanie obrotnicy w ramę (wcześniej znajdowała się ona pod ramą), zastosować koła o mniejszej średnicy (rozmiar 435/50R19.5 DM27).

W konstrukcji konieczne jednak było wbudowanie obrotnicy w ramę (wcześniej znajdowała się ona pod ramą), zastosować koła o mniejszej średnicy (rozmiar 435/50R19.5 DM27).

4 z 14
W konstrukcji konieczne jednak było wbudowanie obrotnicy w ramę (wcześniej znajdowała się ona pod ramą), zastosować koła o mniejszej średnicy (rozmiar 435/50R19.5 DM27).

W konstrukcji konieczne jednak było wbudowanie obrotnicy w ramę (wcześniej znajdowała się ona pod ramą), zastosować koła o mniejszej średnicy (rozmiar 435/50R19.5 DM27).

5 z 14
W nowych platformach Wago Joskin zmodernizował również system drabinek oporowych.

W nowych platformach Wago Joskin zmodernizował również system drabinek oporowych.

6 z 14
Uniwersalny model drabinek wyposażono w 2 regulowane kołnierze, jeden jest umieszczony u podstawy drabinki, a drugi na środku, co umożliwia nachylenie odpowiednich części drabinek, tak by lepiej wpasować bele zależnie od ich kształtu.

Uniwersalny model drabinek wyposażono w 2 regulowane kołnierze, jeden jest umieszczony u podstawy drabinki, a drugi na środku, co umożliwia nachylenie odpowiednich części drabinek, tak by lepiej wpasować bele zależnie od ich kształtu.

7 z 14
Podłoga została obniżona o ok. 25 cm i ma teraz 1,10 m wysokości. Takie zasadnicze obniżenie daje przyczepie Wago możliwość załadowania większej ilości słomy.

Podłoga została obniżona o ok. 25 cm i ma teraz 1,10 m wysokości. Takie zasadnicze obniżenie daje przyczepie Wago możliwość załadowania większej ilości słomy.

8 z 14
Nowa przyczepa zachowuje całkowitą szerokość zewnętrzną 2,5 m i jest wyposażona na po obu bokach w rant o szerokości 4 cm.

Nowa przyczepa zachowuje całkowitą szerokość zewnętrzną 2,5 m i jest wyposażona na po obu bokach w rant o szerokości 4 cm.

9 z 14
Wóz Modulo Advantage na stoisku firmy Joskin w czasie targów SIMA w Paryżu

Wóz Modulo Advantage na stoisku firmy Joskin w czasie targów SIMA w Paryżu

10 z 14
Rampa ma automat pilotujący i rozdzielacz Scalper.

Rampa ma automat pilotujący i rozdzielacz Scalper.

11 z 14
Rampa ma automat pilotujący i rozdzielacz Scalper.

Rampa ma automat pilotujący i rozdzielacz Scalper.

12 z 14
Złącza zasilajace rampę Pendislide Basic.

Złącza zasilajace rampę Pendislide Basic.

13 z 14
Sterownik wozu asenizacyjnego Modulo Advantage – nowości targów SIMA w Paryżu,

Sterownik wozu asenizacyjnego Modulo Advantage – nowości targów SIMA w Paryżu,

14 z 14
Głównym celem tej koncepcji jest zaproponowanie prostej maszyny, dostosowanej do średnich gospodarstw i do ciągników o mocy ok.110 KM.

Głównym celem tej koncepcji jest zaproponowanie prostej maszyny, dostosowanej do średnich gospodarstw i do ciągników o mocy ok.110 KM.

Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Beba
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)