StoryEditor

W zdrowym ciele zdrowy duch – Jak dieta wpływa na samopoczucie?

To sentencja, którą zna chyba każdy. Jestem zwolenniczką holistycznego podejścia do zdrowia. Poza regularnymi badaniami, systematycznym uprawianiem sportu, wysypianiem się, to właśnie dieta jest jednym z kluczowych czynników i filarów dobrego samopoczucia.
06.02.2023., 14:02h

Niezależnie od bycia na diecie:

  • wegańskiej,
  • wegetariańskiej,
  • bezglutenowej,
  • fleksitariańskiej,
  • dash czy po prostu zbilansowanego odżywiania – spożywanie oleju rzepakowego jest optymalne dla każdego człowieka.

Olej rzepakowy często nazywany jest "oliwą Północy", ze względu na swój drogocenny i prozdrowotny skład. Stanowi on źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, omega-6, omega-3 – organizm potrzebuje ich do dobrej pracy serca i funkcjonowania układu krwionośnego czy też pracy nerek oraz witamin K, E oraz prowitaminy A.

Czytaj także: Dieta na długie zdrowie! Co powinniśmy wiedzieć?

Dodatkowo olej rzepakowy charakteryzuje najmniejsza spośród wszystkich olejów zawartość niekorzystnych dla zdrowia tłuszczów nasyconych. Olej rzepakowy bogaty jest również w kwas oleinowy, który to zmniejsza zawartość złego cholesterolu i poprawia stosunek dobrego do złego.

Najważniejsze odmiany oleju rzepakowego to:

  • rafinowany,
  • nierafinowany,
  • tłoczony na zimno.

Do czego możemy wykorzystać olej rzepakowy?

Do potraw przygotowywanych na zimno: sałatki, sosy, surówki, dressingi, desery itd., zaleca się wersję oleju rzepakowego tłoczonego na zimno – wzmacnia i uwypukla walory smakowe potraw i dostarcza zdrowe tłuszcze. Do gotowania, duszenia, smażenia czy pieczenia poleca się olej rzepakowy rafinowany. Olej rzepakowy wspomoże nas też doskonale przy pielęgnacji włosów czy skóry.

Używam od lat oleju rzepakowego i nie wyobrażam już sobie swojej kuchni bez niego.

Anna Gzyra-Augustynowicz

Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
01. marzec 2024 01:09