Skrzynia ładunkowa z wywrotem do tyłu ma pojemność 18,8 m3. Warto podkreślić, że wśród zalet przyczep tandemowych jest m.in. dużo łatwiejsze manewrowanie i lepsze dociążenie kół ciągnika, niż w przypadku werssji dwuosiowej. Z kolei szczelna nabudowa skorupowa pozwala na pracę zarówno w transporcie materiałów sypkich, jak i np. do zbioru roślin okopowych.
Drugą nowością producenta to przyczepa dwuosiowa z wywrotem trójstronnym T-104/7 o ładowności 12 ton. Ten model powstał w połączeniu dwóch innych przyczep Cynkometu - 9-tonowej oraz 14-tonowej. Z większego modelu zapożyczono np. wytrzymałe zawieszenie. Skrzynia wyposażona w burty pozwala na prosty ich demontaż w dowolnej konfiguracji i zastosowanie przyczepy np. do przewozu balotów. Na uwagę zasługuje także dyszel typu „Y” z podwójną płytą wzmacniającą oraz wymiennym okiem zaczepu. Firma uzyskała dla niego homologację nawet do przyczep o ładowności 18 ton. Nowa przyczepa ma ergonomiczne klamki ścian bocznych, dzięki którym ich otwarcie nie wymaga dużego nakładu siły.
Oferta przyczep Cynkomet obejmuje ładowności od 3,5 do 14 ton. Są to zarówno przyczepy jednoosiowe, dwuosiowe oraz typu tandem. Obecnie cała gama tych przyczep jest w trakcie modernizacji, polegającej na zastosowaniu coraz lepszych podzespołów oraz zwiększeniu ilości elementów ocynkowanych ogniowo, dzięki czemu producent może zaproponować 5-letnią gwarancję na elementy ocynkowane, co może skusić niejednego.
To jednak nie koniec zmian produktowych. Wkrótce firma zamierza wprowadzić do oferty przyczepy niemal w całości ocynkowane ogniowo. Fot. firmowe
