Ta strona używa cookie w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki.

Zgadzam się

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Portal partner

172,5 mln euro na promocję europejskiej żywności

16.10.2018

Drukuj

172,5 mln euro na promocję europejskiej żywności

Artykuł dostępny

KE zamierza sfinansować w ciągu najbliższych trzech lat 79 kampanii promocyjnych w wysokości 172,5 mln euro z unijnego budżetu przeznaczonego na rolnictwo w celu promowania unijnych produktów rolno-spożywczych (przetwory mleczne, owoce, warzywa, oliwki i oliwa z oliwek) w Europie i na całym świecie.

r e k l a m a



– Europa słynie na całym świecie z wysokiej jakości produktów spożywczych i dziedzictwa kulinarnego. Producenci unijni mogą liczyć na wsparcie ze strony Komisji Europejskiej w zachwalaniu produktów wysokiej jakości w Europie i poza jej granicami. Ja sam udałem się do kilku odległych krajów, między innymi do Chin, Japonii, Meksyku czy Kolumbii, aby otworzyć nowe rynki dla naszych produktów. Drzemie w nas ogromny potencjał – podkreślił Phil Hogan Komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich. 

Programy mają pomóc unijnym producentom w informowaniu konsumentów o jakości produktów i promowaniu ich w UE. 
Głównym priorytetem ma stać się podkreślenie wysokiej jakości europejskiej żywności opatrzonej oznaczeniami geograficznymi czy też metod produkcji ekologicznej.
48 spośród 79 zatwierdzonych programów skierowanych jest do państw spoza UE. 23 programy dotyczą sektora owoców i warzyw. Inne silnie promowane grupy produktów to sery i przetwory mleczne.

oprac dkol na podst. ec.europa.edu

Polecane dla Ciebie:

article icon

Rolniczy handel detaliczny – Sejm uchwalił ułatwienia

Czytaj

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii