StoryEditor

Dobra passa Sokołowa

Ponad 9-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, umocnienie pozycji na rynku, 59 nowych produktów oraz niemal 300 nowych etatów – Sokołów chwali się wynikami.
02.01.2018., 10:01h
Mimo wielu przeciwności nękających polską branżę mięsną, możemy nazwać rok 2017 - rokiem sukcesu – czytamy w informacji prasowej Sokołowa, podsumowującej 2017 rok. Dla firmy głównymi problemami były niestabilna sytuacja na rynku surowcowym oraz rozprzestrzeniający się wirus ASF oraz zakaz eksportu wieprzowiny do Chin, Rosji czy Korei Płd.

Niełatwa sytuacja na rynku krajowym i zagranicznym nie przeszkodziła w osiąganiu wzrostów w zeszłym roku. Przychody ze sprzedaży rok do roku wzrosły o 9,2%. Przełożyło się to pozytywnie na zatrudnienie - w 2017 roku w Sokołowie pojawiło się prawie 300 nowych miejsc pracy. Spółka wzmocniła pozycję na wielu eksportowych rynkach. W Wielkiej Brytanii pojawiły się kolejne produkty Sokołowa. Zwiększono też sprzedaż na rynku amerykańskim i uruchomiono produkcję i eksport produktów do Hong Kongu. Firma rozszerzyła działania na rynkach skandynawskich, a wołowina z Sokołowa pojawiła się w Portugalii i Japonii.

Coraz szersza oferta
W 2017 roku do polskich sklepów trafiło 59 nowych produktów Sokołowa. Zakłady mięsne wprowadziły dwie nowe linie produktowe – „Z gruntu dobre”, składającą się z warzywnych past i pasztetów, idealnych dla osób chcących urozmaicić swoją dietę oraz linię „Drób Premium”, kierowaną do konsumentów poszukujących wysokiej jakości produktów drobiowych. Za rozwojem związanym z rozszerzaniem oferty stoją inwestycje, które pochłonęły w zeszłym roku niemal 110 mln złotych.
Paulina Janusz-Twardowska
Autor Artykułu:Paulina Janusz-Twardowska

redaktor „top agrar Polska”, zootechnik, specjalistka w zakresie hodowli trzody chlewnej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
29. kwiecień 2024 12:20