StoryEditor

Top 10 najcenniejszych marek spożywczych na świecie: Nestlé króluje w rankingu

Według raportu "Food & Drink 2022", szwajcarska firma Nestlé ponownie uplasowała się na pierwszym miejscu w rankingu najcenniejszych producentów żywności na świecie. 
25.08.2022., 16:08h
Po "ustąpieniu" covidowego kryzysu, wartości marek światowych producentów żywności wzrosły i obecnie wróciły do poziomu sprzed pandemii, a w niektórych przypadkach są nawet wyższe. Tak wynika z opublikowanego niedawno rocznego raportu "Food & Drink 2022" autorstwa wiodącej firmy Brand Finance zajmującej się wyceną marek, z siedzibą w Londynie.


Top 10 najcenniejszych marek spożywczych 

1. Nestle: Według raportu, szwajcarska firma Nestlé prowadzi w rankingu producentów żywności bezapelacyjnie z wartością marki o równowartości 20,8 mld euro.

- Pomimo presji ze strony łańcucha dostaw i wciąż regionalnego wpływu koronawirusa, Nestlé nadal konsekwentnie realizuje długoterminową strategię marki, opracowując nowe produkty i napędzając swoją cyfrową transformację - czytamy w raporcie.

2. Yili:
Na drugim miejscu znalazła się chińska marka mleczna Yili, której wartość marki wzrosła o 10% do 10,6 mld euro. Co więcej, według raportu "Food & Drink 2022" nadal zajmuje pozycję lidera rynku mleka i innych produktów mlecznych w Chinach.

- Najcenniejsza na świecie marka mleczarska charakteryzuje się konsekwentnym wzrostem biznesu na przestrzeni lat - uważają autorzy rankingu. Według Yili, segmenty serów, mleka w proszku i wody butelkowanej odnotowały ostatnio dynamiczny wzrost, ponieważ chińscy konsumenci doceniają wzmacniające odporność, odżywcze i zdrowotne korzyści płynące z wysokiej jakości produktów mlecznych.

3. Lay‘s: Na trzecim miejscu jest amerykański producent przekąsek Lay‘s, dzięki 31% wzrostowi wartości swojej marki do 8,4 mld euro
- Spółka skorzystała z wyższej konsumpcji w domu w czasach pandemii i osiągnęła duży sukces sprzedażowy dzięki promocji swoich produktów w różnych sklepach internetowych, zwłaszcza takich, jak Amazon - czytamy w raporcie.

4. Danone 7,75 mld euro
5. Tyson 7,2 mld euro
6. Quaker 7,1 mld euro
7. Kellogg‘s 6,9 mld euro
8. Haitian 5,7 mld euro
9. Mengniu 5,5 mld euro
10. McCain 5,2 mld euro

Belvita najszybciej rozwijającą się marką

Według Brand Finance najszybciej rozwijającą się marką spożywczą na świecie była Belvita, należąca do Grupy Mondelēz, której wartość marki wzrosła o 62 proc. do prawie 1,6 mld euro. 

- Herbatniki Belvita zostały stworzone z myślą o tych ludziach na całym świecie, którzy pomijają śniadanie z powodu napiętego harmonogramu, a każdego roku powstaje ich ponad 9 miliardów - podkreślono w raporcie "Food & Drink 2022".

Fot. Nestle
Dominika Mulak
Autor Artykułu:Dominika Mulak Dziennikarka portalu topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
09. grudzień 2024 12:40