StoryEditor

TWEET UP sektora rolno-spożywczego

Co zaprzątało głowę menadżerów branży rolno-spożywczej w kończącym się roku oraz co będzie wyzwaniem w 2020 r.? Na te pytania szukano odpowiedzi na Tweet Up zorganizowanym przez firmę SuperDrob.
07.12.2019., 15:12h
Podczas Tweet up zorganizowanego przez SuperDrob prezentację wygłosił Grzegorz Rykaczewski analityk sektora rolno-spożywczego z Santander Bank Polska, który mówił o najważniejszych trendach branży rolno-spożywczej z 2019 r. o których może być głośno także w 2020 r.

Na pierwszym miejscu wymienił rosnący eksport rolno-spożywczy.
- Od momentu przystąpienia do Unii Europejskiej tylko w jednym roku zanotowano niewielki spadek wartości eksportu. W ubiegłym roku w dość trudnych uwarunkowaniach rynkowych odnotowano 7% dynamikę, a cały eksport wyniósł ok. 30 mld euro - mówił Grzegorz Rykaczewski. 

Głównym odbiorcom polskiej żywności pozostała Unia Europejska, ale to rynek trudny i nasycony. Dlatego szczególnie powinien cieszyć wzrost aktywności eksportowej poza UE. Nasze towary trafiały bowiem do krajów Ameryki Południowej i Północnej i krajów Wspólnoty Niepodległych Państw oraz Rosji. Choć jest to cały czas dużo mniej niż przed wprowadzeniem embarga. Sukcesem jest także większa dynamika sprzedaży w towarach przetworzonych, bo dzięki temu więcej marży zostaje w kraju.

2019 r. charakteryzował się także znacznym wzrostem cen wieprz...
Pozostało 58% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
27. kwiecień 2024 12:05