Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.pl
Strona główna>Artykuły>Prawo>Aktualności>

Wartość sprzedaży cukru w małych sklepach w lipcu o ponad 200% w górę!

Obrazek

Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, powołując się na najnowsze dane Centrum Monitorowania Rynku, w siódmym miesiącu tego roku rekordzistą pod względem wartości sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 okazał się cukier. Z uwagi m.in. na chwilowe braki tego towaru na półkach dyskontów.

Karol Pomeranek20 sierpnia 2022, 20:00

W ujęciu globalnym – jak czytamy w artykule „Lipiec w małych sklepach był wyjątkowo słodki. Obroty na cukrze wzrosły w tym kanale o ponad 200 procent!” – wartość sprzedaży w sklepach do 300 mkw. była w lipcu br. o 7,8% wyższa w tym samym okresie roku ubiegłego (przy jednoczesnym spadku liczby transakcji o 3%). Jak tłumaczą analitycy Centrum Monitorowania Rynku, stało się tak za sprawą wyższych cen za poszczególne towary.

Napoje i lody w lipcu sprzedawały się gorzej

Co ciekawe, z uwagi na ochłodzenie w pierwszej połowie lipca, w całym miesiącu sklepy te sprzedały o 15% mniej litrów wody, o 6% mniej napojów gazowanych, a także o 6% mniej litrów piwa. Jeszcze większe spadki odnotowano w przypadku lodów. W lipcu 2022 r. liczba paragonów, na których pojawiały się te produkty była o 18% niższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i – co ciekawe – nawet o 13% niższa niż miesiąc wcześniej. 

Olej, mąka i cukier – wartość sprzedaży w górę, ilość – w dół

Jak wynika z cytowanej przez „WH” analizy CMR, w lipcu 2022 r. klienci badanych sklepów wydali na olej dwa razy więcej niż rok wcześniej, mimo spadku ilościowego o 13%. W przypadku mąki wartość sprzedaży wzrosła o 32%. (liczba opakowań zmniejszyła się o 11%). Mleka natomiast ilościowo sprzedało się o 10% mniej, niemniej jednak i tutaj wartość sprzedaży wzrosła (o 20%). To oczywiście efekt wzrostu cen.

– Doniesienia o brakach tego produktu na półkach w dyskontach przełożyły się na wzmożone zakupy robione na zapas również w mniejszych placówkach. W efekcie w lipcu wartość sprzedaży cukru w sklepach małoformatowych wzrosła o ponad 200% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, natomiast sprzedaż w przeliczeniu na kilogramy były o 80% wyższa – podają „Wiadomości Handlowe”.

Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ

źródło: "Wiadomości Handlowe"
zdjęcie: Pixabay



Picture of the author
Autor Artykułu:Karol Pomeranek
Pozostałe artykuły tego autora

Ważne Tematy

Ważne Tematy

    • Produkty Agrasklep
  • Social Media
  • top agrar Polska
  • Profitehcnika
  • Tygodnik - rolniczy
  • Elita
  • Mleko24
  • Wiom
  • Sad Nowoczesny
  • Traktorpool
  • Agrarlex
  • Agrarpogoda
  • WH
  • Ogłoszenia agro
  • Smart wieś
  • Agrarsklep
  • Strona firmowa

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

Ważne Tematy

    • Produkty Agrasklep
  • Social Media
  • top agrar Polska
  • Profitehcnika
  • Tygodnik - rolniczy
  • Elita
  • Mleko24
  • Wiom
  • Sad Nowoczesny
  • Traktorpool
  • Agrarlex
  • Agrarpogoda
  • WH
  • Ogłoszenia agro
  • Smart wieś
  • Agrarsklep
  • Strona firmowa

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)