Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system służący do wystawiania, przesyłania, odbierania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych. KSeF zmienia całkowicie dotychczasowe rozumienie faktury jako dokumentu papierowego lub pliku PDF. Faktura wystawiona w tym systemie jest określana jako zestaw danych cyfrowych (plik XML) w jednolitym ustrukturyzowanym wzorze. Wdrożenie KSeF ma usprawnić proces fakturowania i księgowania, zautomatyzować obieg dokumentów oraz ich archiwizację, a także zredukować liczbę pomyłek, które pojawiają się podczas ręcznego wpisywania danych. Nie ma też co ukrywać, że wprowadzenie KSeF powinno znacznie poprawić zdolności analityczne organów skarbowych, stanowiąc uzupełnienie innych środków do zwalczania oszustw i uchylania się od VAT.
System KSeF: kogo dotyczy?
Obowiązek wystawiania faktur w KSeF będzie dotyczył docelowo wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych), którzy są zobowiązani do wystawiania faktur na podstawie polskich przepisów. Wystawione faktury nie będą podlegać edycji ani anulowaniu po nadaniu im numeru KSeF, a ewentualne błędy będzie można skorygować wyłącznie poprzez wystawienie faktury korygującej....
