StoryEditor

Zmodernizowany Deutz-Fahr 5D Keyline

Proste, mechaniczne, kompaktowe ciągniki Deutz-Fahr 5D Keyline dostępne są teraz także w wersji z rewersem Powershuttle i szeregiem nowych funkcji.  
28.07.2023., 10:07h
Inżynierowie marki Deutz-Fahr zmodernizowali serię 5D Keyline, dodając do ciągników rewers PowerShuttle. Dzięki temu ciągniki tej serii są teraz bardziej wszechstronne w pracach polowych i zapewniają większą wygodę podczas manewrowania. Modele 5D Keyline posiadają sprzęgło SenseClutch, przycisk ComfortClutch i funkcję Stop&Go. Jednocześnie wprowadzono przycisk do uruchamiania napędu wałka WOM.  
Cztery modele, oferujące moc maksymalną w zakresie od 65KM do 102KM, wyposażone są w silniki FARMotion 35 z turbosprężarką i Intercoolerem, układem wtrysku paliwa Common Rail o ciśnieniu do 2000 bar, recyrkulacją spalin, katalizatorem DOC, kompaktowym układem chłodzenia, wentylatorem ze sprzęgłem wiskotycznym i filtrem powietrza PowerCore. Modele 5070D Keyline i 5080D Keyline do oczyszczania spalin wykorzystują filtr DPF. Dwa mocniejsze ciągniki – 5090D Keyline i 5100D Keyline – posiadają układ oczyszczania spalin z filtrem DPF i katalizatorem SCR. Traktory wyposażone są w zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów.


Nowe modele z rewersem elektrohydraulicznym dostępne są z dwiema wersjami skrzyni biegów: 15+15 oraz 30+30 z dwoma półbiegami Powershift. Obie przekładnie umożliwiają jazdę z maksymalną prędkością 40 km/h, osiąganą przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika 1800 obr./min, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa, ale także ogranicza hałas.
Zastosowanie rewersu PowerShuttle sprawia, że nowa seria 5D Keyline oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w jednym pakiecie. Począwszy od sprzęgła SenseClutch, które pozwala regulować płynność zmiany kierunku w 5 stopniach. Przycisk sprzęgła ComfortClutch pozwala zmieniać biegi bez wciskania pedału sprzęgła w podłodze. Funkcja Stop&Go umożliwia wydajne wykonywanie prac z ładowaczem czołowym lub prasą. Po jej włączeniu operator może zatrzymywać ciągnik i ponownie ruszać z miejsca za pomocą pedału hamulca.



Przednia oś o maksymalnym kącie skrętu 55° i maksymalnej nośności 2300 kg wyposażono w elektro-hydrauliczne sterowanie napędem na cztery koła i 100% blokadą mechanizmu różnicowego. Wszystkie modele 5D Keyline wyposażone są w hamulce tarczowe w kąpieli olejowej przedniej osi.
Seria 5D Keyline oferuje możliwość tworzenia indywidualnych konfiguracji wyposażenia w zakresie podnośnika i hydrauliki. Opcjonalna pompa o wydajności 56 l/min dostarcza olej do trzech obwodów umieszczonych z tyłu. Po zamontowaniu siłowników wspomagających, udźwig wzrasta do 3500 kg. 
System Easylift upraszcza korzystanie z podnośnika tylnego. Podnośnik sterowany mechanicznie podniesiemy i opuścimy, wciskając jeden przycisk.

 

Traktor można wyposażyć w fabrycznie montowany zestaw Light Kit lub Ready Kit, przygotowujący ciągnik do ładowacza czołowego.
Dostępne są trzy wersje wyposażenia WOM: 540/540ECO, 540/540ECO/1000 oraz 540/540ECO/synchro. Kabina posiada ergonomicznie rozmieszczone elementy sterowania, które dodatkowo oznaczono kolorami. Ciągniki serii 5D Keyline posiadają wyraźny wyświetlacz na desce rozdzielczej oraz wygodny fotel. Dostępne są trzy wersje dachu: dach z zamykaną pokrywą, dach z szyber-dachem lub dach szyberdachem i strukturą Fops do pracy z ładowaczem czołowym. 


mat, fot: Deutz-Fahr 
Krzysztof Gębski
Autor Artykułu:Krzysztof Gębski

redaktor top agrar Polska w dziale "Technika".

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
27. kwiecień 2024 10:00