StoryEditor

Czy budowa nowego portu zbożowego w Gdańsku dojdzie do skutku?

Zdolności przeładunkowe polskich portów wynoszą w tym roku 12,6 mln t. Rząd chce je zwiększyć, poprzez budowę portu zbożowego w Gdańsku. Decyzję w tej sprawie Rada Ministrów podjęła w lipcu zeszłego roku. Cały czas szukany jest podmiot zainteresowany realizacją tej inwestycji.
05.06.2023., 15:06h
Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych od wielu lat wnioskuje do ministerstwa rolnictwa w sprawie konieczności rozbudowy infrastruktury portowej w celu poprawy możliwości eksportu ziarna z kraju. Z odpowiedzi udzielonej na kolejne pismo w tej sprawie wynika, że: polskie porty morskie mają charakter uniwersalny, czyli dają możliwość obsługi praktycznie wszystkich typów ładunków.

Obroty cargo ponad 100 mln ton rocznie

- Od samego początku wojny na Ukrainie aktywnie angażują się w przeładunki zwiększonych potoków towarów. Cechuje je bardzo duży potencjał, o czym doskonale świadczą rekordowe przeładunki towarów, jakie są w nich dokonywane. Szczególnego podkreślenia wymaga to, że nieprzerwanie od roku 2018 odnotowuje się w nich obroty cargo na poziomie ponad 100 mln ton rocznie. Tej tendencji nie przerwała nawet pandemia COVID-19 – napisał wiceminister rolnictwa Janusz Kowalski.
W ubiegłym roku ustanowiony został kolejny rekord przeładunków. W portach Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście obsłużono ponad 133 mln ton towarów. Nigdy wcześniej nie były osiągane tak dobre wyniki przeładunkowe. Dla porównania jeszcze w roku 2015 obroty...
Pozostało 70% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
28. kwiecień 2024 10:29