StoryEditor

Zwrot trzeciej i czwartej raty podatku rolnego. Ruszył nabór wniosków dla rolników! (instrukcja i warunki)

W ARiMR ruszył nabór wniosków na pomoc finansową dla rolników, u których wystąpiły szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem powodzi, która miała miejsce we wrześniu 2024 r. Zobacz warunki!

17.10.2025., 12:00h

16 października ARiMR uruchomiła możliwość wnioskowania o pomoc, rolnikom, u których w gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem wrześniowej powodzi w 2024 r., w związku z którą wprowadzono stan klęski żywiołowej, na trzecią i czwartą ratę podatku rolnego na 2024 r.

Wczoraj uruchomiono również pomoc w postaci tanich kredytów dla rolników oraz pomoc dla poszkodowanych przez zalania rolników z Żuław. 

Informacje na temat wszystkich aktualnych naborów wniosków znajdziesz w kategorii FINANSE

Do kiedy wnioski i komu przysługuje pomoc?

Wnioski o pomoc można składać od 16 października do 31 października 2025 r. za pośrednictwem PUE ARiMR. To pomoc publiczna pochodząca z budżetu państwa.

  • Formularz wniosku został udostępniony w wersji elektronicznej na stronie internetowej ARiMR – Platforma Usług Elektronicznych (PUE ARiMR).
  • Producent rolny składa wniosek po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych (PUE), dostępnej na stronie internetowej Agencji Zaloguj do PUE .
  • Za datę złożenia wniosku przyjmuje się datę wskazaną w potwierdzeniu wysłania wniosku, które zostanie wystawione przez system teleinformatyczny Agencji (PUE ARiMR).

Pomoc przysługuje, rolnikowi:

  1. któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;

  2. będącemu mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2022/2472;

  3. w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem powodzi, która miała miejsce we wrześniu 2024 r., w związku z którą wprowadzono stan klęski żywiołowej, i które zostały oszacowane przez komisję powołaną przez wojewodę.

Kto nie otrzyma pomocy?

ARiMR określiła również, że o pomoc nie mogą się ubiegać rolnicy, którzy już wnioskowali o pomoc w postaci zwrotu podatku rolnego za klęski które wystąpiły w 2024 r: grad, deszcz nawalny, przymrozki wiosenne, huragan, susza i powódź we wrześniu 2024 r. - klęska żywiołowa, klęski które wystąpiły w 2024 r: deszcz nawalny, powódź.

Jakie dokumenty należy dołączyć?

  1. informacje o prowadzonej działalności gospodarczej oraz informacje o wysokości otrzymanej przez niego pomocy publicznej,
  2. oświadczenie o kwocie odszkodowania otrzymanego z zakładu ubezpieczeń;
  3. oświadczenie, że wyraża zgodę na prowadzenie postępowania administracyjnego,
  4. kopię protokołu oszacowania szkód
  5. kopię decyzji ustalającej wysokość podatku rolnego na 2024 r.,
  6. kopię deklaracji na podatek rolny na 2024 r
  7. kopie dokumentów potwierdzających wysokość odszkodowania otrzymanego z zakładu ubezpieczeń.

Jaka wysokość pomocy?

Pomoc dla rolników stanowi równowartość kwoty trzeciej i czwartej raty podatku rolnego ustalonego producentowi rolnemu wnioskującemu o pomoc na 2024 r.

Łączna wysokość pomocy nie może przekroczyć 100% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej lub produkcji rolnej.

Wszystkie szczegóły wraz instrukcją wypełnienia wniosku znajdują się TUTAJ.

Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
04. grudzień 2025 22:13