Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Eksport chińskich produktów cały czas w górę

21.05.2018

Drukuj

Eksport chińskich produktów cały czas w górę

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Dobry eksport, lepszy import


Od 2003 r. do 2014 r. chiński eksport rolniczy zwiększył się z 21,24 miliardów dolarów do 71,96 miliardów dolarów, co daje 11,73% wzrost w ciągu roku. Import również się zwiększył – z 18,89 miliardów do 122,54 miliardów dolarów, ze średnim rocznym wzrostem o 18,53%. Współczynnik wzrostu importu wynosi 1,58 względem współczynnika eksportu.

Chiny to kraj bardzo rozległy, z ogromnymi zasobami i stosunkowo dużą siłą roboczą. W 2014 r. trzy największe kategorie produktów, czyli pochodzenia wodnego, warzywa i owoce oraz produkty mięsne, stanowiły 30,15% wszystkich eksportowanych produktów rolniczy i 25,6% wszystkich eksportowanych z Chin towarów.

Ogólnie rzecz biorąc, eksport produktów pochodzących z rolnictwa jest spory, jednak produkty wymagające intensywnej uprawy ziemi stanowiły tylko 0,83% eksportu w 2014 r. Od kiedy Chiny dołączyły do Światowej Organizacji Handlu (WTO), sprzedaż produktów rolniczych ciągle rosła, ale pozostawała skoncentrowana na rynkach kilku krajów Azji, Europy, Ameryki Północnej i Afryki.

W ostatnich latach eksport do Japonii, Korei Południowej, Stanów Zjednoczonych, Malezji, Indonezji i kilku innych krajów i regionów osiągnął 90%.

Najlepiej sprzedaje się herbata


Spośród innych towarów, herbata, kukurydza i świeże warzywa są najważniejszymi produktami eksportowymi Chin, chociaż wartość sprzedaży kukurydzy stopniowo malała – z 15,68% udziału w światowym rynku w 2003 r. do mniej niż 1% w 2013 r.

Od 2003 r. udziały w rynku takich produktów jak miód, warzywa, ryż, cukier i innych stopniowo maleje. W ciągu ostatnich dziesięciu lat tylko herbata cały czas stanowi ponad 10% udziału w światowym rynku, ze średnią wartością 13,24% i ma dość silną, konkurencyjną pozycję. Udział innych produktów wynosi poniżej 5%.

Biorąc pod uwagę indeks konkurencyjności handlowej, ryż, herbata i inne produkty rolnicze osiągają wartości powyżej 0, co jest pozytywnym wynikiem, a wartości dla diesla i warzyw wynoszą prawie 1, co oznacza, ze te produkty są konkurencyjne na rynkach światowych.

Peiwen Wang, opr. al

Widziałeś już nasze video "Zbigniew Ajchler (KO): To jest skandal – wstydzę się za decyzję koleżanek i kolegów posłów"?

Polecane dla Ciebie:

article icon

Rośnie chiński import kukurydzy i pszenicy

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody