StoryEditor

Zmiany strategiczne w Fonterra: Co planuje grupa mleczarska?

Grupa mleczarska z Nowej Zelandii planuje zbycie znanych marek i spółek zależnych. Zmiana strategii ma przynieść wyższą wartość dla współwłaścicieli – rolników i akcjonariuszy.
26.05.2024., 13:33h

Nowozelandzka grupa mleczarska Fonterra ogłosiła znaczącą zmianę w swojej strategii. Spółdzielnia poinformowała 16 maja, że rozważa całkowitą lub częściową sprzedaż swojego globalnego działu konsumenckiego. Plan obejmuje możliwość zbycia znanych marek oraz nowozelandzko-australijskiej spółki zależnej Fonterra Oceania i Fonterra Sri Lanka, które dostarczają produkty mleczne zarówno do supermarketów, jak i klientów w segmencie usług gastronomicznych.

Prezes Fonterry Peter McBride wyjaśnił, że firma zamierza skoncentrować się na swojej podstawowej działalności jako światowego lidera w dostarczaniu wysokiej jakości i innowacyjnych składników mlecznych oraz na rozwijaniu tego segmentu.

Zobacz też: Austria: Sektor mleczarski odnotował lekki spadek nadwyżki w handlu zagranicznym

- Dzięki temu możemy dostarczać wyższą wartość naszym akcjonariuszom i rolnikom, będącym współwłaścicielami – wyjaśnił McBride.

"To, co robimy najlepiej"

Dyrektor generalny Fonterry Miles Hurrell stwierdził, że wartość spółdzielni może wzrosnąć poprzez „skupienie się na roli dostawcy żywienia mlecznego w modelu B2B oraz ścisłą współp...

Pozostało 63% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Maria Khamiuk
Autor Artykułu:Maria Khamiukdziennikarz, współpracownik PWR Online
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
20. czerwiec 2024 19:48